همه چیز درباره تجارت الکترونیک (1)
نويسنده پيغام
ramindiba
Member
***


ارسالها: 234
گروهها: Registered
ورودى‌ها: ارد 1385
وضعيت: آفلاين
اعتبار: 3
پست: #1
همه چیز درباره تجارت الکترونیک (1)

تاريخچه،تعاريف،مزايا،معايب و نيازهاي تجارت الکترونيک

تجارت الکترونيک يک مفهوم جديد نيست و استفاده از فناوريهاي الکترونيکي در انجام امور بازرگاني و تجاري از نمونه هاي مهم EDI به سالها قبل باز مي گردد.خريد با استفاده از کارتهاي اعتباري در فروشگاهها و کاربرد الکترونيک در تجارت به شمار مي آيد.



EDI روشي است براي تبادل اطلاعات تجاري متداول،با قالبي مشخص از يک کامپيوتر به کامپيوتر ديگر.ترکيب تجارت و الکترونيک از سال 1970 آغاز شد.در آن زمان شرکتهاي بزرگي دست به تشکيل شبکه هاي کامپيوتري زدند تا اطلاعات تجاري را بين خود و توليدکنندگان مبادله کنند.در 26اکتبر 1993،بيل کلينتون ريس جمهور امريکا ،با امضاء يک دستورالعمل دولت فدرال را موظف کرد که در کمترين زمان ممکن،تجارت الکترونيکي را براي خريد و فروش کالا ها در سطح امريکا به شکلي عملي درآورد.

طبق اين دستورالعمل ،چهار مرحله براي راه اندازي تجارت الکترونيکي تعيين شد:1.تا قبل از مارس 1994،بايد ساختار و معماري يک تجارت الکترونيکي که قابل استفاده در سطح ايالات متحده باشد،تعيين گردد.2.تاقبل از سپتامبر 1994، يک تجارت الکترونيکي اوليه که دولت فدرال و توليدکنندگان خصوصي را قادر به تبادل اطلاعات مربوط به خريدها و قيمت محصولات مي کند به طور عملي در سطح کشور پياده شود.3.تا قبل از جولاي 1995،يک سيستم کامل تجارت الکترونيکي پياده شود که قابليت تبادل پول الکترونيکي و استفاده از بانکهاي اطلاعاتي را دارا باشد.4.تا قبل از ژانويه 1997 يک سيستم کامل تجارت الکترونيکي با تمام قابليتهاي ممکن در سطح کشور پياده شود.تجارت الکترونيکي در ابتداي پيدايش خود چيزي بيش از يک اطلاع رساني ساده تجاري نبود و هر کسمي توانست محصولات خود را با استفاده از صفحات وب بر روي اينترنت تبليغ کند.


تعريف تجارت الکترونيک
در يک تعريف ساده ، تجارت الکترونيک را مي توان انجام هر گونه امور تجاري و بازرگاني از طريق شبکه جهاني اينترنت بيان کرد.در يک تعريف دقيقتر، تجارت الکترونيک يعني انجام معاملات از طريق شبکه،يا خريد و فروش محصولات و خدمات از طريق فروشگاههاي اينترنتي وب.اين امور مي توانند شامل خريد و فروش عمده يا خرده کالاهاي فيزيکي و غير فيزيکي مانند محصولات غذايي يا نرم افزارهاي کامپيوتري و ارائه خدمات به مشتريان نظير مشاوره هاي پزشکي يا حقوقي و يا ديگر موارد تجاري مانند تبادل کالا با کالا ، راه اندازي مناقصات و مزايدات باشد.

مزاياي تجارت الکترونيک

1.افزايش فروش
2.افزايش درآمد
3.افزايش سرمايه گذاري
4.افزايش سطح رفاه زندگي مردم
5.ايجاد فرصتهاي تجاري جديد براي صنايع و بنگاه هاي بازرگاني
6.افزايش فرصتهاي جديد شغلي
7.امکان ارائه خدمات و محصولات در سطح جهاني
8.جلوگيري از اتلاف وقت و کاهش ترددهاي بي مورد
9.کاهش هزينه هاي سربار و ايجاد رقابت در سطح بين الملل
10.دسترسي سريع به اطلاعات
11.عدم حضور واسطه
12.کاهش هزينه هاي تبليغات کال
13.ورود به بازارهاي فرا منطقه اي در جهت بازاريابي جهاني

معايب تجارت الکترونيک

1.کاهش ميزان توليد
2.تأثير ناشناخته آن بر روابط اجتماعي انسان
3.کاهش توليد شرکتهاي ورشکسته

نيازهاي تجارت الکترونيک

1.يک سيستم بانکي روان و دقيق
2.کد تجاري محصول
3.قوانين گمرکي،مالياتي و بانکداري الکترونيکي
4.تهيه و تدوين نظام مالي اطلاعات و نظام حقوقي اطلاع رساني (کپي رايت)
5.امنيت اطلاعات
6.محرمانه بودن اطلاعات شخصي
7.تطبيق مقررات ملي با مقررات متحدالشکل بين المللي
8.همکاري دانشگاهها،مراکز تحقيقاتي و سازمانهاي مختلف
9.پذيرش اسناد الکترونيکي توسط قوه قضاييه
10.تأمين، صدور و بکارگيري کارت اعتباري
11.تأمين خطوط ارتباطي پرسرعت و مطمئن و ايجاد بستر مخابراتي به شکل بي سيم


انواع تجارت الکترونيک
1.تجارت Business to Business-B2B اين نوع تجارت ، تجارت بين دو بنگاه مي باشد.نمونه اي از اين نوع تجارت ، شرکتي است که از يک شبکه براي انجام سفارش به توليدکنندگان،دريافت پيش فاکتور و فاکتور خريد و همچنين پرداخت هزينه ها استفاده مي کند. عليرغم آنکه اين نوع تجارت الکترونيکي سالهاست که با استفاده از EDI انجام مي گيرد ولي در واقع از 5 يا6 سال پيش به شکل امروزي خود در آمد.شرکتCisco يکي از اولين شرکتهايي بود که در جولاي سال 1996 سايت تجارت الکترونيک خود را راه اندازي نمود.

2.تجارت Business to Consumer-B2C اين نوع تجارت ، تجارت بين بنگاه و مصرف کننده مي باشد. تجارت الکترونيکي بين بنگاه و مشتري بسيار متداول است.B2C يا همان خرده فروشي از حدود 8 سال پيش با راه اندازي سايتهايي چونAmazon و CDNow آغاز شد.پيشگام تجارت از نوع B2C جف بزوس بودکه در سال 1994 شرکت Amazon را بنانهاد.وي که يک تاجر کم تجربه در امر خرده فروشي بود سايت خود را فقط با هدف فروش کتاب از طريق اينترنت راه اندازي کرد.در حال حاضر زمينه فروش کالا و خدمات که از طريق اينترنت و بر اساس B2C انجام مي پذيرد عبارتند از:سخت افزار و نرم افزار،امور مسافرت،جهانگردي،کتاب،ارسال هديه و گل،مواد غذايي و نوشيدني،جواهرات، کالاهاي ورزشي و الکترونيکي.

3.تجارت Consumer to Consumer-C2Cدر تجارت C2C يا تجارت بين مصرف کننده و مصرف کننده انواع مزايده و مناقصه کالاها از طريق اينترنت قرار مي گيرد.نمونه اي از اين نوع تجارت الکترونيک را مي توان در سايت EBay مشاهده نمود.

4.تجارت Business to Administration-B2Aاين نوع تجارت شامل کليه تراکنشهاي مالي و تجاري بين شرکتها و سازمانهاي دولتي مي باشد.تأمين نيازهاي دولت توسط شرکتها و پرداخت عوارض از جمله مواردي است که مي توان در اين گروه گنجاند

5.تجارت Consumer to Administeration-C2Aاين گروه هنوز پديدار نشده است ولي تعاملات مربوط به پرداخت ماليات بر درآمد اشخاص و هر گونه امور کسب کار که بين دولت و آحاد مردم متصور است در اين گروه قرار مي گيرد.مزاياي تجارت B2Cهمان طور که در بالا اشاره شد بيشترين سهم تجارت الکترونيک از نوع B2C و خرده فروشي مي باشد.به همين دليل به بررسي مزاياي اين نوع تجارت مي پردازيم.

از ديد خريداران فروشگاه هاي الکترونيک ، مهمترين مزايايي که مي توان به تجارت الکترونيک منصوب کرد عبارتند از:

1.کاتولوگ و مشخصات کالاها به سهولت قابل دسترسي و مشاهده بوده و مشتري قادر است بر اساس ويژگي هاي متعدد همچون نام،نوع،رنگ،وزن،قيمت و... کالاي مورد نظر خود را پيدا کند.توضيح کالاها مي تواند به همراه تصاوير متعدد بوده و در عين حال مي تواند شامل تصاوير سه بعدي نيز باشد.

2.کالا ها و خدمات مي توانند توسط بقيه خريداران نظر دهي شوند و مشتري قادر است از نظرات بقيه خريداران مطلع شود.

3.خريد از فروشگاه مي تواند به صورت 24 ساعته در تمام ايام هفته انجام گيرد.

4.بعضي از محصولات همچون نرم افزار ، کتابهاي الکترونيکي ، موسيقي، فيلم،... در همان زمان خريد قابل دريافت از سايت فروشگاه است.

5.کالا ها معمولاً از فروشگاه هاي فيزيکي ارزانتر است(به علت کم بودن هزينه هاي سربار فروشگاه وزياد بودن تعداد خريداران)

6.فشار و استرس معمول در هنگام خريد از يک فروشگاه فيزيکي به هنکام خريد از يک فروشگاه الکترونيکي وجود نخواهد داشت.

7..مقايسه انواع گوناگون يک کالاي خاص در فروشگاههاي مختلف مي تواند به راحتي انجام گيرد.فاصله بين اين فروشگاه ها يک Click است.

8.خريدار قادر است کليه فروشگاه ها را براي يافتن مناسبترين قيمت براي کالاي مورد نظر خود جستجو کند.

9.خريدار پس از انتخاب کالا،به سادگي و با فشردن چند کليد قادر به انجام سفارش و پرداخت هزينه ها بوده و بعد از مدت معيني کالاي خريداري شده را در منزل خود در يافت خواهد کرد.

10.بعد از دريافت کالا ،اگر مشکلي در کالاي دريافت شده موجود باشد ، خريدار مي تواند به سايت فروشگاه مراجعه کرده و از امکانات ارجاع کالا استفاده کند.

از ديدگاه فروشندگان و صاحبان فروشگاههاي الکترونيکي موارد زير به عنوان امتيازات تجارت الکترونيک محسوب مي شود:

1. هزينه راه اندازي فروشگاه الکترونيک بسيار کمتر از فروشگاه فيزيکي است.
2. تبليغ محصولات به راحتي و به ارزاني در سطح جهان ميسر است.
3. مشتريان منحصر به يک منطقه يا کشور خاص نبوده و محيط فروشگاه با مرزهاي جغرافيايي محدود نخواهد بود.
4.رقابت جهت جذب مشتري، سبب ارتقاء کيفيت محصول مي گردد.
5. اضافه کردن سرويس هاي جديد نظير پشتيباني ،خدمات،جوابگويي سوالات مشتريان و غيره مي تواند به سهولت انجام پذيرد.
6.تعداد مشتريان و خريداران به سرعت قابل افزايش است.
7.نرخ سود در مقابل هزينه هاي مصرفي ، افزايش خواهد داشت.
8.ارتباط با توليدکنندگان کالا ها ،با حذف واسطه ها بهينه خواهد شد.
9. ارتباط با توليدکنندگان و مشتريان به سهولت از طريق صفحات وب و ايميل صورت مي پذيرد.خوب دوستان عزيز،تا اينجا با مفاهيم و مزاياي تجارت الکترونيک آشنا شديم.از درس آينده به بررسي مراحل راه اندازي يک تجارت الکترونيک از نوع B2C خواهيم پرداخت.

مراحل راه اندازي يک تجارت الکترونيک از نوع B2Cپس از بررسي انواع تجارت الکترونيک و مزاياي آن نوبت به چگونگي و مراحل راه اندازي يک تجارت الکترونيک از نوع B2C مي رسد. دليل مطرح کردن تجارتB2C به اين خاطر است که اين نوع تجارت را هرشخصي مي تواند راه اندازي کند و مسلما براي کليه عزيزان مفيد خواهد بود ولي تجارت از نوع ديگر به عنوان مثال B2B مستلزم هزينه بسيار بالا و محدود به شرکتها با يکديگر يا توليد کنندگان مي باشد.فرآيند تجارت الکترونيک از شش مرحله تشکيل شده است.مرحله اول بررسي (Cataloging) است. در اين مرحله خريدار محصول مورد نظر خود را در سايتهاي مربوطه بررسي مي کند.پس از اين مرحله خريدار با فروشندگان مختلف راجع به پارامترهايي مثل قيمت? نوع ? زمان تحويل ? خدمات پس از فروش ?نحوه پرداخت و غيره مذاکره (Negotiation) مي کند ويک فروشنده را انتخاب مي کند.بعد از مذاکره بين خريدار و فروشنده قرارداد (Contracting) بسته مي شود.اکنون نوبت پرداخت است.خريدار پول محصول خريداري شده را به فروشنده پرداخت(Payment) مي کند.پس از پرداخت محصول خريداري شده به خريدار تحويل (Delivery) داده مي شود.در نهايت فروشنده با خدمات پس از فروش (After sale support) از محصول خود حمايت مي کند.

براي راه اندازي يک تجارت الکترونيک مي بايست مراحل زير را دنبال کرد

1.Domain و ثبت آن
2.طراحي و ساخت سايت
3.اجاره فضا بر روي اينترنت
4.Host پرداخت الکترونيکي
5.تأمين امنيت سايت
6.بازاريابي ،تبليغ و جذب مشتري

بررسي و تحليل کارايي سايت حال به بررسي هر يک از اين مراحل به طور کامل مي پردازيم.
Domain و ثبت آن اولين گام در راه اندازي يک سايت تجارت الکترونيک انتخاب و ثبت ، نام آن است.طي اين مرحله صاحب سايت يک نام براي سايت خود اختصاص داده و آن را در شبکه اينترنت ثبت مي کند. اين نام در واقع آدرس سايت بر روي اينترنت است که در قالبي مشابهwww.storename.com به مشتريان معرفي مي شود.انتخاب نام سايت از اهميت بالايي بر خوردار است و بايد نمايانگر نوع کالاها و خدماتي باشد که توسط سايت عرضه مي شود.در عين حال بايد ساده و کوتاه باشد تا به راحتي در ذهن مشتريان جاي گيرد.
از آنجا که بايد نام انتخاب شده در شبکه اينترنت يکتا باشد ، لذا بهتر است که ثبت آن در اولين فرصت صورت گيرد.سايتهاي مختلفي همچون http://www.onlinenic.com و http://www.register.com بر روي اينترنت وجود دارند که اين امکان را به صاحبان سايتها مي دهند تا تعيين کنند آيا نام انتخابي آنها قبلاً ثبت شده است يا خير.براي اين کار وارد سايت شده و در قسمت Whois نام مورد نظر خود را وارد کرده و دکمه مربوطه را کليک کنيد.براي ثبت کردن نام خود در صورتي که داراي کارت اعتباري بين المللي باشيد مي توانيد بر روي همان سايت نام خود را ثبت کنيد در غير اين صورت با مراجه شرکتهاي ارائه دهنده خدمات اينترنتي مي توانيد نام خود را ثبت کنيد.در اين صورت توجه داشته باشيد که در ازاء ثبت نام خود مي بايست يک Control Panel دريافت کنيد.
آدرسهاي اينترنتي داراي پسوندهاي مختلفي مي باشند که نسبت به موضوع سايت انتخاب مي شوند.بعضي از اين پسوندها عبارتند از:Com تجاري CommercialNet شبکه اي NetworkOrg سازماني OrganizationGov دولتي GovernmentBiz تجاري BusinessInfo اطلاع رساني Informationسايتهاي تجارت الکترونيک Biz يا Comمي باشند.

طراحي و ساخت سايت

کليد تجارت الکترونيک به خصوص در وب، ارائه محتويات و مطالب به کاربر و توسعه تجربه تجارت ، در اينترنت است.کيفيت محتويات سايت وب رابطه مستقيم با موفقيت آن سايت دارد.برخي از عوامي که باعث موفقيت يک سايت و اثربخشي آن مي گردد عبارتند از :

1.سايتهاي تجاري موفق در اينترنت، بيشتر از منظر مشتري طراحي مي شوند تا شرکت.
2.استفاده و مرور مطالب سايت آسان است.
3.هنگام سفارش و فروش کالا شيوه و نحوه کار براي مشتري آسان مي باشد.
4.ارتباط با کاربر بيشتر در سطح فردي و شخصي است.
5.ارتباط مشتري با سايت و مسولين آن بسيار آسان است.
6.شرکت يا مسولين سايت به ارتباطات و بازخور سايت پاسخ مي دهند.
7.مطالب سايت به سرعت به روز شده و باعث بازگشت مجدد مشتري مي شود.طراحي سايت براي مشتري بسيار مشاهده شده است که طراحان سايتها ،طراحي خود را بر روي شرکت متمرکز مي کنند و خود را به اين طريق به دنيا معرفي مي کنند.گرچه اين هدف در ظاهر قابل درک است ولي اين نگرش در طراحي سايتهاي وب موجب غفلت از مخاطبين سايت،مشتريان و ايده مشتري گرايي مي شود.اصول طراحي موثر سايتهاي وب ،ارائه اطلاعات ضروري و مورد نياز مشتري است.
به عنوان مثال قراردادن FAQ يک پديده ساده و درست در جهت پاسخگويي به سوالات مشتري است و مي تواند در تشخيص مفيد بودن يک محصول يا خدمات و همچنين آموزش فني راجع به بعضي محصولات يا خدمات به مشتري کمک کند.بر اساس مطالعات موسسه گارنر ،شرکتهاي سراسر جهان به طور تقريب 820 ميليون دلار براي پاسخگويي و پشتيباني مشتري، در سال 2000 هزينه کرده اند.براي کمک به تشخيص اينکه چه اطلاعات با ارزشي مي تواند موجب تأثير بيشتر سايت وب گردد بايستي خواسته و نياز مشتري را مورد توجه قرار داد.مراجعات مشتري به سايت يا به خودي خود است و يا از طريق يک منبع اطلاعاتي است.بنابر اين واحد خدمات مشتري نيز مي تواند کمک خوبي براي طراحان سايت باشد تا با انواع پرسشهاي مشتريان آشنا شوند.
مرور آسان سايت اطلاعات با ارزش ، اساس توسعه و طراحي وب است.ساختار سايت وب که مشتريان را قادر به مشاهده اطلاعات مي کند نيز داراي اهميت است.در حالي که طراحان،بيشتر تمايل به ساختار نوع درختي دارند و همه چيز را از صفحه اوليه(Homepage) آغاز مي کنند، مشتريان معمولاً مرور سايت را از صفحه اوليه آغاز نمي کنند.دليل آن دسترسي سايتها از طريق جستجو گرهاي اينترنتي است.تنظيم نحوه ارتباط به موضوعات اصلي سايت روي تمام صفحات سايت هم روش مؤثري است.با اين روش کاربران در هر صفحه اي از سايت که وارد مي شوند با عنوان موضوعات ارائه شده در کل سايت آشنا شده و موجب توقف بيشتر آنها در سايت مي شود.
علاوه بر اين در سايتهاي بزرگ بهتر است از يک جستجو گر داخلي نيز استفاده شود تا کاربران با سرعت بيشتري به مطلب و محتويات سايت دسترسي پيدا کنند.
براي مثال سايتي که 40 گروه اطلاعات در 12 سطح دارد وشايد بيش از 90 هزار امکان انتخاب براي کاربر داشته باشد بايستي به وسيله مرورگر مناسبي اداره شود تا کاربر بتواند به راحتي و با سرعت بيشتر اطلاعات مورد نياز خود را برداشت کند.طراحي گرافيکيوب يک محيط گرافيکي است و بايد طراحي سايت در اين محيط ، حرفه اي باشد.سايتهاي تجاري مؤثر در اينترنت با ترکيبي از طرحهاي حرفه اي قابل ساخت است.
طراحان حرفه اي اولاً تشخيص درستي از کاربرد گرافيک دارند و ثانياً نسبت به نحوه ظاهر شدن کار طراحي شده ، در مرورگرهاي مختلف حساس هستند.بار گذاري سريع صفحات در مرورگرهاي کاربران ، از عوامل مهم در طراحي سايتهاي تجاري مي باشد.تحقيقات نشان مي دهد که کاربران بيش از 12 ثانيه براي بارگذاري يک صفحه صبر نمي کنند.موضوع ديگر اندازه پنجره و صفحه سايت است.اندازه پنجره براي تمام کاربران يکي نيست،کاربراني که از کامپيوترهاي جيبي (Note book) استفاده مي کنند داراي مانيتورهاي کوچکي هستند و به عنوان مثال سايتي که براي مانيتورهاي بزرگ طراحي شده است در مانيتورهاي کوچک، متن حاشيه سمت راست آن مشاهده نمي شود.
نحوه نمايش صفحات در مرورگر هاي مختلف متفاوت است و طراحان بايد صفحه طراحي شده خود را در مرورگر هاي مختلف مورد آزمايش قرار دهند.استفاده صحيح از چند رسانه موجب حفظ سايت تجاري مي شود به شرط آنکه عناصر درست و متناسب با اهداف تجاري سايت باشد.تأثير متقابل سايت وب از ديگر عواملي است که مي بايست به آن توجه کرد.فراتر از چند رسانه تکنولوژي هاي ديگري وجود دارد که محتويات سايت را قادر به اجراي هر فعاليت مطلوب و دو طرفه در اينترنت مي کند.زبان جاوا ، کنترل هاي OLE و Active Xاز اين تکنولوژي ها مي باشد. اين تکنولوژي ها باعث ارتباط با کاربر مي شود و از مزيت آنها اين است که در کامپيوتر کاربر (Client) اجرا مي شود.

علاوه بر اين استفاده از زبانهاي برنامه نويسي نظير ASP و PHP و بانکهاي اطلاعاتي مثل SQL SERVER و ORACEL ضروري مي باشد.در
کنار اهميت گرافيک ، اطلاعات نيز از منابع با ارزش در رب است.صفحه اوليه معرف شخصيت شرکت يا سايت مي باشد.اين صفحه بايد داراي کمترين متن و محدود به توضيحات بخشهاي مختلف سايت باشد.رنگ متنها و پشت زمينه سايت بايد هماهنگ باشند به گونه اي که متنها راحت خوانده شوند.الگوي صفحات وبقاعده ساده ايي که رفتار بيشتر خريداران شبکه اي را توضيح مي دهد ، الگوي صفحات وب است.اين ايده از آنجا ناشي شده که مشتريان ، صفحات وب را يکي يکي و بر اساس تجربه خريد باز مي کنند نه اينکه بر اساس فکر زياد به آنها رسيده باشند.مشتريان بيشتر روي صفحه اي که در آن هستند متمرکز مي شوند نه بر روي کل آن سايت.

در هر صفحه مشتريان ممکن است دو کار را انجام دهند : تأييد کليدي که آنها را به هدفشان نزديکتر مي کند يا با کليد برگشت، از آن صفحه منصرف مي شوند.بسياري از سايتهاي فروش کالا در اينترنت ، موقعيت هر صفحه در کل سايت و ساير امکانات موجود در آن سايت را به مشتري نشان مي دهند.بعضي از سايتها با چيزهايي از قبيل ميله هاي ابزار،ميله مرورگر عمودي و افقي و امثال آنها شلوغ شده اند که در کل ، ارتباطي با مشتري ندارند.در کل مشتريان معمولاً به ساختار کلي سايت دقت ندارند ، بلکه به دنبال انجام کاري هستند که آنها را به هدف شخصيشان نزديکتر مي کند.نکته ديگر در الگوي صفحات اين است که صفحات وب نبايد يک مرتبه به اهداف زيادي برسند.تمرکز هر صفحه يا کل سايت روي يک هدف مشتري ، کار را براي مشتري ساده تر مي کندو ترافيک سايت را نيز بالا مي برد.بنابراين هر صفحه وب را روي يک هدف متمرکز کرده و هر چيزي را که براي آن هدف ضروري نيست حذف نماييد.روشهاي سرعت بخشيدن به اجراي سايت وبمردم در اينترنت بسيار بي صبرند و خيلي از آنها حاضر نيستند که منتظر بمانند تا صفحه هاي سايت شما به طور کامل در صفحه مانيتور آنها ظاهر شود.مطمئن باشيد که به خاطر سرعت پايين سايتتان ممکن است مشتريانتان را از دست بدهيد.يکي از اهداف طراحي و نصب سايت بايد اين باشد که سايت تا حد ممکن سريع باشد.

در اينجا به سه روش موثر اشاره مي کنيم:

1.فشردن اندازه پرونده گرافيکي ايده اي که در اينجا مطرح مي شود اين است که گرافيکها در يک پرونده کوچکتر فشرده شوند به طوري که صفحه وب شما سريعتر اجرا گردد.اغلب طراحان ، گرافيکهايشان را در Photo shop و Paint shop pro مي سازند و فکر مي کنند که گرافيکهايشان رادر کوچکترين اندازه ممکن در آورده اند،اما اينطور نيست.
بيشتر اوقات گرافيکها مي توانند فشرده تر هم باشند.وقتي که گرافيکهايتان را ساختيد توصيه مي شود به سايتهاي زير مراجعه کنيد.براي قالبهاي http://www.gifoptimizer.com , http://www.gifwizard.com Gif و براي قالبهايJpeg به سايت http://www.jpegwizard.com مراجعه کنيد.در هنگام کار با برنامه هاي گرافيکي بايد دقت کنيد که از رنگهاي زياد در گرافيکتان استفاده نکنيد.براي مثال بعضي ها در آگهي هايBanner خود از 16 ميليون رنگ استفاده مي کنند در حالي که اکثر مواقع فقط ازسه رنگ واقعي استفاده مي کنند.به هر حال از حداقل تعداد رنگ ممکن در طرحتان استفاده کنيد.هميشه از حالت 256 رنگ استفاده کنيد يا اگر مي توانيد حتي بايد تلاش کنيد تا از حالت 16 يا 8 رنگ استفاده کنيد.

2.استفاده از جدول اگر يک صفحه بلند داريد، دومين کاري که مي توانيد انجام دهيد تقسيم کردن آن به چندين جدول مي باشد در اين روش با استفاده از جداول، متون را به چندين بخش مجزا تقسيم مي کنيم،مرورگر بلافاصله صفحه را اصطلاحاMap نموده و به طور خودکار شروع به ظاهر کردن متن در اولين جدول مي نمايد.هنگامي که اولين جدول بر روي صفحه نمايان مي شود بقيه صفحه هنوز در حال اجرا شدن است.اين به بازديد کننده شما اين امکان را مي دهد که در حالي که بقيه صفحه وب شما در حال اجرا شدن مي باشد ، بلافاصله شروع به خواندن نمايد.

3.رها شدن از کدهاي اضافييک راه ديگر براي سرعت بخشيدن به سايت وب ، از بين بردن کدهاي اضافي معروف به ريداندنتHTML است.اگر شما از برنامه هايي مثل Front Page استفاده مي کنيد تعداد بسيار زيادي کد اضافي پيداخواهيد کرد.اين نوع برنامه ها تعداد زيادي از اين کدها زا در صفحه شما قرار خواهند داد که اصولاً در سايت به آنها نيازي نيست و فقط اندازه پرونده شما را افزايش خواهد داد.با خارج کردن کدهاي اضافي مي توانيد اندازه پرونده را به طرز چشمگيري کاهش دهيد.اکنون با استفاده از سه روش بالا پرونده را به ميزان قابل توجهي کوچک کرديد.حال سوال ديگر اين است که چگونه مي توانيد زمان اجراي سايت خود را مشخص کنيد.براي اين منظور سايت Net mechanic به نشاني http://www.marketingtips.com/tools.htmlمراجعه کرده تا گزارشي را دريافت داريد که سرعت اجراي صفحه شما را در چندين مودم رايج نشان مي دهد.


اصلاحات از :ramindiba




توانمندی این پورتال را در فروشگاههای ما ببینید :
نسخه جدید :

فروشگاه تخصصی نرم افزار کیش و مات

کلوب اینترنت

نسخه قدیمی :

فروشگاه تخصصی تجهیزات بارکدی دیبا

فروشگاه تی تی مارکت

03-27-1385 05:03 بعدازظهر
مشاهده وب سایت کاربر پیدا کردن تمامی ارسالهای کاربر

نمايش نسخه قابل چاپ
فرستادن اين مبحث به يك دوست
مشترك شده در اين مبحث | افزودن اين مبحث به موارد موردعلاقه

پرش در انجمن: